Att göra saker tillsammans

När jag var liten gjorde jag mycket saker tillsammans med min mamma och pappa.
Vissa saker minns jag som "sysslor" - saker som man var tvungen att göra och som ingen kanske gillade. Det kunde vara storstädningar eller liknande. Men sen finns det saker man minns med mer glädje, som saker man bara gjorde ihop för att man ville vara tillsammans. Som vuxen förstår jag att det inte var så, utan att mina föräldrar snarare tog med oss för att försöka få saker gjorda när vi var hemma. Men som barn upplevde jag det aldrig.
Det kunde tillexempel vara alla gånger vi krattade löv och pappa körde mig i skottkärran och kastade av mig i lövhögen, eller när mamma och jag rensade ogräs på landet och satt där i gruset och drack varsitt glas saft eller något.
Det är minnen jag värderar högt.
Hos oss har det blivit lite likadant då barnen är med på allt vi gör, och jag hoppas verkligen barnen kommer minnas det på samma sätt.
Tillexempel satt jag ute på trappan häromdagen och rensade ogräs och plötsligt kom båda barnen och var med på noterna, grävde och kastade ogräs i skogen.
Om inte barnen minns det med glädje kommer iallafall jag göra det :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Min favoritblomma

Pallkragar